Praktisk information

Konsultation

Konsultation foregår kun efter aftale

Der er dagligt konsultation i tidsrummet 10.00-12.00 og 13.00-16.00.
Tirsdage er der aftenkonsultation i tidsrummet 16.00-17.00.

Konsultation vedrørende akut opstået sygdom planlægges normalt i tidsrummet 10.00-12.00 eller ved telefonisk henvendelse i telefontiden mellem kl 08.00 og 09.00

"Akut" konsultation: Der er afsat 5-10 minutter til vurdering af den akutte tilstand.

"Almindelig" konsultation: Der er afsat op til 15 minutter, hvorfor vi beder om man såvidt muligt kun har et emne på "programmet". At samle flere emner sammen giver dårlig kvalitet og problemer med at overholde tiderne.

Telefonkonsultation

Telefonkonsultationen er dagligt mellem 08.00-09.00. Her sidder lægen ved telefonen for at føre KORTE samtaler med patienterne. Det letter samtalen hvis du præsenterer dig med navn og fødselsdato med det samme.

Telefonkonsultationstiden bedes anvendt ved akut opstået sygdom samt anmodning om hjemmebesøg. Desuden kan der gives svar på specielle prøver og undersøgelser.
Svar på urinundersøgelser foregår dog mellem klokken 13.00 og 14.00.

Husk at receptfornyelser og almindelig tidsbestilling foregår via sekretariatet mellem klokken 10.00-12.00.

Medicin som sovemedicin, psykofarmaka,  vanedannende medicin samt alt smertestillende medicin bedes du bestille en tid til (retningslinier fra sundhedsstyrelsen for de praktiserende læger).

Sundhed.dk har lavet en App hvor man kan bestille medicin, denne kan ikke bruges i vores system endnu da vi ikke kan give tilbagemelding via denne til patienten. (skulle være under udvikling i øjeblikket)

Tidsbestilling og receptfornyelse

I tidsrummet 10.00-12.00 modtager sekretariatet tidsbestillinger og receptfornyelser. Desuden gives svar på urinundersøgelser mellem klokken 13.00 og 14.00.

Kommunikation via hjemmesiden - mail:

OBS OBS VIGTIGT LÆS NEDENSTÅENDE VEJLEDNING INDEN DU BRUGER MAIL:

Under menupunktet "Kontakt klinikken" kan du bestille tid, forny recepter, modtage prøvesvar og skrive KORTE spørgsmål til lægen. Det er også her du kan læse beskeder fra lægen.

Før du kan sende emails til klinikken bestille tid eller medicin skal du kontakte klinikken for at få kode og password. herefter skal du logge på wwwlægevejen.dk (Findes også som link under menu-pkt "kontakt klinikken") og oprette dig som bruger med din CRP nummer og koden du fik fra os. Herefter kan man frit vælge at ændre koden efter ønske .

Tidsbestilling via mail: Du skal ringe til vores klinik hvis du skal bruge tid til  kørekort, vaccinationer, tid til oprettelse af graviditetsundersøgelse, blodprøvetagning, lægeerklæring, forsikringsattester, attester fra kommunen samt øvrige attester til udfyldelse.

Penicillin kan ikke bestilles via mail der skal du have en tid hos lægen!

Smertestillende, sovemedicin, psykofarmaka m.v. kan ikke bestilles pr. mail!

Hvis du sender en mail til lægen skal du være opmærksom på at der kan gå op til 8 dage før du får en tilbagemelding (se venligst opslag hvis klinikken er lukket)

Man skal altid selv ringe eller mail til lægen hvis man vil have svar på sin undersøgelse m.v., der komme IKKE automatisk svar fordi man er tilknyttet mailmondulet.

Lægevagten

Det skal præciseres, at lægevagten KUN er til brug ved akut opstået, behandlings-krævende sygdom og akut forværring i bestående sygdom  - ej heller til receptfornyelser.

Efter kl. 16 samt i weekenden og på helligdage kan lægevagten kontaktes på
tlf. 70 15 07 00.

Lægevagtskonsultationen i Næstved:
Næstved sygehus skadestueindgangen Ringstedgade 61, 4700 Næstved.
Lægevagtskonsultationen i Slagelse:
Ingemannsvej 20, 4200 Slagelse.

Husk altid at ringe først !